«Педагогічна
рада школи — постійно діючий колегіальний орган управління
навчальним закладом», — записано в Положенні
про загальноосвітній навчальний заклад (затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від від 27 серпня 2010 р. № 778). Це ж саме
зазначається в ст. 39 Закону України «Про загальну середню освіту» .
Одним із напрямків
роботи є участь в плануванні, підготовці, проведенні педагогічних рад, здійснення методичного забезпечення педагогічної ради,
створення умов для підвищення
авторитету та працездатності ради, залучення педагогів до активної
участі в підготовці і проведенні педагогічних рад.
Розробка
тематики педрад передбачає визначення кількості питань на одне
засідання, обсяг інформації, тривалості засідання, відповідальних за його
підготовку.
З нашого досвіду відомо, що оптимальною кількістю
питань, які розглядаються на засіданні педради, може бути два. Одне з
них основне, яке розглядає актуальні аспекти діяльності педагогічного і
учнівського колективів, друге — інформаційного характеру.
Загальних рецептів щодо вибору тематики
засідань педради бути не може. Вона розробляється з урахуванням особливостей та
потреб конкретного навчального закладу і спрямована на глибоке розкриття питання
та максимальне залучення вчителів до участі в його обговоренні. Спрямованість
тематичних засідань педради значною мірою визначається науково-педагогічною
проблемою, над реалізацією якої працює загальноосвітній навчальний заклад.
Тематика засідань педради, як правило,
визначається в кінці навчального року, виходячи з проблеми школи, потреб
педколективу, аналізу стану навчально-виховного процесу, бесід з керівниками
проблемно-динамічних груп, активом учителів, батьківським колективом і
учнівськими організаціями.
Перше засідання педради проводиться
до початку навчального року, в кінці серпня, і присвячене, як правило, аналізу
роботи НВК за минулий навчальний рік та обговоренню завдань на наступний.
На першому засіданні потрібно ознайомити
присутніх з річним планом роботи НВК та подати на затвердження радою НВК,про
використання годин варіативної складової робочого навчального плану, про поділ
класів на групи при вивченні окремих предметів, про стан методичної роботи в
освітньому окрузі, про роботу бібліотеки та забезпечення учнів шкільними
підручниками, про стан оздоровлення та харчування учнів, затвердити варіанти
програм, підручників, особливості роботи окремих педагогів (робота за
авторськими програмами, апробація педагогічних інновацій тощо).
Засідання педради, на якому
розглядається питання про допуск до складання ДПА, переведення у наступні класи
та випуск учнів, може проводитись у декілька етапів.
Я хотів би застерегти новопризначених
керівників від формалізму в проведенні цих педрад. У більшості з них
заслуховуються повідомлення класних керівників, а точніше, цифрові дані про
кількість учнів у класі, їх освітні досягнення, наявність учнів з високим
рівнем навчальних досягнень, учнів з особливими потребами тощо. Ці дані
необхідні, але їм має передувати стислий аналіз роботи вчителів з класним
колективом учнів, виявлення невикористаних резервів, накреслення конкретних
шляхів удосконалення наявних результатів.
Оскільки ці засідання педради є стандартними, доцільно класного керівника озброїти орієнтовною пам'яткою, яка може бути побудована за таким алгоритмом:
1. Охарактеризуйте
особливості учнівського колективу.
2. Дайте аналіз
результатів навчально-виховної роботи в класі.
3. Вкажіть
основні фактори, які вплинули на покращення успішності та якості освітніх
досягнень учнів.
4.Вкажіть
основні причини, які спричинили зниження якості навчальних досягнень учнів,
рівня їх вихованості та розвитку.
5. Підготуйте
статистичні дані про стан успішності учнів класу.
6. Дайте пропозиції щодо подальшого
удосконалення навчально-виховної роботи в класі (НВК).
Вчити педагогів умінню правильно
висвітлювати питання — один із шляхів подолання формалізму в оцінці їх праці,
її результативності.
Позачергове (позапланове) засідання
педради може бути присвячене підсумкам атестації роботи освітнього закладу. На
таких засіданнях обов’язково заслуховується доповідь директора установи чи
голови атестаційної комісії
(перевіряючого), а також представника відповідного органу освіти.
Позапланове засідання педради — одне з найважчих,
оскільки багато чого неможливо запрограмувати, передбачити. Тому тут
важливі об’єктивність в оцінці роботи
закладу в цілому та конкретно кожного вчителя і класу з боку перевіряючих;
правильна позиція керівництва та адекватна
реакція педколективу на наявні недоліки в роботі. Позиція директора має бути принциповою, самокритичною,
об'єктивною.
Проводити таке засідання педради директор
повинен з посиленим почуттям відповідальності, для чого йому необхідно
заздалегідь ознайомитись зі змістом довідки про перевірку НВК, для того, щоб забезпечити
здорову атмосферу засідання педради, надати йому відповідного спрямування, що
сприяло б удосконаленню навчально-виховного процесу.
Немає коментарів:
Дописати коментар