четвер, 21 січня 2016 р.

Підготовка до педради



Важливе місце в роботі директора  займає підготовка до черго­вого планового, тематичного засідання педради.

Процес підготовки засідання педради включає: узгодження його теми, ознайомлення з літературою щодо визначеного питання, вивчення шкіль­ної документації, розробку плану підготовки до педради, створення комісії (робочої або творчої групи) для її підготовки.


До складу такої комісії (творчої, робочої, динамічної групи) входять керівники методичних об'єднань, проблемно-динаміч­них груп, найбільш досвідчені вчителі. Доцільно до підготовчої роботи за­лучити якнайбільшу кількість зацікавлених осіб з метою всебічного вив­чення проблеми, збору потрібної інформації.
Комісія розробляє план підготовки до педради, який може складатися за такою схемою:


Зміст роботи

Термін виконання

Відповідальна особа





Важлива роль під час підготовки до педради надається діяльності методичного активу вчителів, які глибоко вивчають теорію даного питання, наявний педагогічний досвід, результативність самоосвіти, організовують, взаємовідвідування уроків, готують тематичні виставки тощо.
   Доцільно підготувати невеличку виставку методичних матеріалів, методичний бюлетень, вивісити список літератури тощо.

Алгоритм підготовки педагогічної ради

1. Планування тематики педагогічної ради на рік.
2.    Видача наказу про підготовку до педагогічної ради.
3.    Засідання методичної ради з питання підготовки педради.
4.    Створення ініціативної групи з підготовки засідання педагогічної ради.
5.    Формування творчих груп з підготовки окремих питань роботи пед­ради.
6. Складання плану підготовки і проведення педагогічної ради.
7. Складання списку рекомендованої літератури. Вивчення вчителями теоретичних основ питань і проблем, що виносяться на педраду.
8.     Визначення об'єктів вивчення (вчителі, стан викладання навчальних предметів, аспекти діяльності класних керівників, виховання учнів).]
9.     Оформлення стенду в методичному кабінеті «Готується педагогічна рада».
10.    Збір, обробка, аналіз та узагальнення необхідної інформації про об'єкти' вивчення.
11. Створення моніторингу питань, що виносяться на педраду. Вико­ристання результатів внутрішньошкільного контролю.
12. Робота з учителями та запрошеними, що мають виступити на педаго­гічній раді.
13.    Підготовка методичної виставки, ілюстративного матеріалу.
14. Розробка проекту рішення.
      Успішність роботи засідання педради значною мірою залежить від своєчасного та систематичного контролю за його підготовкою з боку директора,  який знайомиться з роботою кожного члена комісії щодо підготовки засідання педради, надає  відповідну допомогу. На нараді при директорові обговорюється хід підготовки засідання педради, зміст доповіді і  проект рішення засідання.
Важливим фактором підвищення ефективності засідання педради є якість доповіді. Основу її змісту мають бути покладені провідні ідеї державної політики в галузі освіти, досягнення психолого-педагогічної науки з даної проблеми, моніторингові дослідження стану її вирішення н школі. Доповідь має містити в собі аналіз діяльності педагогічного колективу в цілому та окремих його членів щодо питання, яке розглядається,   досягнень та недоліків у роботі учасників навчально-виховного про-матеріали спостережень, досліджень, об'єктивні та достовірні факти з життя школи, порівняльні дані, обґрунтовані висновки та судження, її і накликають позитивну реакцію педколективу, забезпечують необхід­ний зворотній зв'язок зі слухачами.
       Структура доповіді повинна бути чіткою, логічною, послідовною вдатися з дуже короткого вступу, змістовної (основної) частини та висновків, рекомендації щодо покращення роботи з відповідного питання.
Кожен виступ учителя на засіданні педради має бути конструктивним, аргументованим, логічним, насиченим конкретними пропозиціями щодо удосконалення навчально-виховного процесу.
У зв'язку з цим учителів потрібно вчити активно, по-діловому виступати на засіданнях педради, виконуючи такі вимоги:
   дотримуватись чіткого регламенту виступів (5—7 хв.);
   виступати відповідно до питання, яке обговорюється, давати конкретні пропозиції до рішення;
   сприяти створенню спокійної та ділової обстановки;
   робити критичні зауваження об'єктивно та обґрунтовано;
   сприймати критику як фактор, що сприяє покращенню якості роботи.
Кожне засідання слід починати з повідомлення про кількість присут­ніх і відсутніх членів педради (вказати на причини відсутності). Потім за­тверджується порядок денний роботи засідання. Далі з інформацією про стан виконання рішення попередньої педради виступає, як правило, ди­ректор. За інформацією педрада приймає рішення про зняття питання з контролю. Уразі невиконання окремих пунктів рішення попередньої педради педколективу повідомляються причини та заходи щодо забезпечення їх виконання.
На ефективність роботи педради впливає чітке дотримання регламенту (доповідь — 25-30 хв., співдоповідь — 10—15 хв; виступи — 5—7 хв.).
Велике значення має також культура проведення засідання педради: дотримання етичних норм спілкування, адміністративна культура, діло­ва атмосфера.
Слід враховувати мотиви, які змушують учителів виступати, забезпечувати доцільну послідовність та спрямованість при суворому дотриман­ім регламенту. Обговорення має носити дискусійний характер.
Директор як голова засідання педради забезпечує активність учителів тактовними і уважним ставленням до виступаючих, створенням ділової та доброзичливої атмосфери; підтримкою ініціативи вчителів, впевненості кожного вчителя в тому, що до його думки прислуховуються і враховують під час прийняття рішення.
Проведення засідань педагогічної ради є показником рівня творчої атмосфери в колективі, його професіоналізму.
У прийнятому рішенні, перш за все, дуже стисло викладається теоретична основа теми обговорення, дається її обґрунтування, чітко і точно формулюються завдання, які ставляться перед учителями та адміністрацією, перераховуються шляхи і методи реалізації завдань із визначенням відповідальних осіб і строків виконання.
Рішення педради фіксується у спеціальному документі — протоколі, які нумеруються упродовж календарного року.
У протоколі вказують такі реквізити: рішення педради (назва виду документа), дата проведення педради, заголовок до тексту, текст, підписи голови і секретаря засідання.
Текст протоколу складається з двох частин: вступної й основної. У вступ­ній частині вказуються прізвища та ініціали голови і секретаря засідан­ня, кількість присутніх і відсутніх на засіданні, порядок денний засідання з переліком питань, які підлягають розгляду, із зазначенням доповідачів по кожному з них. Основний текст протоколу викладається за розділами: «Слухали», «Виступили», «Постановили». Підписи голови та секретаря на протоколі є обов'язковими.
Для того, щоб рішення педради було оптимальним, воно повинно від­повідати таким вимогам:
   бути науково обгрунтовним, тобто випливати з глибокого розуміння закономірностей педагогічного процесу, враховувати вікові та індиві­дуальні особливості тих осіб, щодо яких приймається рішення;
   бути своєчасно прийнятим і природно випливати із ситуації, що скла­лася;
   бути результатом осмисленого, наукового аналізу ситуації і водночас оригінальним, нешаблонним;
   забезпечувати аргументованість, без якої рішення не має педагогічної цінності;
   висвітлювати суть питання, яке розглядається;
   мати оптимальну кількість пунктів (5-7);
   бути чітким, лаконічним, конкретним;
  •   адресувати кожний пункт рішення конкретно вчителеві чи групі вчителів із вказівкою, що і коли їм  необхідно зробити;
   передбачати строки виконання не більше 1,5-2 місяців, тобто до чер­гового засідання (за випадком, коли розглядаються стратегічні завдан­ня, які вимагають довгострокового виконання);
   бути конструктивним, відображати єдині вимоги, розраховані на пев­ний позитивний результат;
забезпечувати розуміння необхідності рішення всіма виконавцями;
   враховувати індивідуальні можливості виконавців, особисті якості, здібності, досвід як основу для реального його виконання;
   визначати чітко організацію проміжного і підсумкового контролю за виконанням рішення;
   забезпечувати зняття з контролю рішень, які виконані.
Рішення педради ставиться адміністрацією на контроль, приймається адміністративне рішення (наказ ),  накреслюються шляхи його реалізації, у разі виконання рішення знімається з контролю.

Своєчасний та систематичний контроль за виконанням рішень педради, інформація на черговому засіданні про стан реалізації попередніх рішень дисциплінує педколектив, підвищує його відповідальність за розв'язання поставлених завдань, сприяє удосконаленню роботи загальноосвітнього навчального закладу.

Немає коментарів:

Дописати коментар