Перевернуте навчання передбачає опановування теоретичного матеріалу учнями
самостійно, а виконання практичних завдань – з педагогом.
ЩО ТАКЕ ПЕРЕВЕРНУТЕ НАВЧАННЯ?
Ідея перевернутого навчання виникла в США кілька десятиліть тому. Її суть –
у залученні учнів чи студентів до практичної діяльності під час уроків чи
лекцій замість механічного занотовування теорії.
Авторами концепції є Джонатан Бергман та Аарон Семс. Саме вони придумали
цей термін та вперше випробували методику.
Замість домашнього завдання учні дивляться короткі відео-лекції, а під час
так званого “аудиторного” часу разом з педагогом виконують практичні завдання.
ЧОМУ ВИНИКЛА ПОТРЕБА НОВИХ ОСВІТНІХ КОНЦЕПЦІЙ?
Справа в тім, що традиційні методи проведення уроків мають низку
недоліків:
– учні не завжди встигають за учителем (усе записати, зрозуміти,
усвідомити);
– поспішаючи усе записати та пишучи абияк, інколи учневі складно розібрати
власні “записи-каракулі”;
– деяким учням нецікаво, вони впевнені, що можуть про все прочитати в
інтернеті чи з підручника;
– учителю доводиться повторювати один і той же матеріал по кілька разів
різним класам (не надто цікаве проведення часу);
– під час уроку залишається зовсім мало часу на практичне відпрацювання
теорії.
ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ?
Педагог має підготувати кілька відео-лекцій на тиждень (це можуть бути як
власні розробки, так і запозичені) та дати до них доступ учням.
Учні переглядають матеріали вдома у зручний для себе час. Перевагами такого
опановування матеріалу є те, що лекцію можна переглянути кілька разів,
зупинити, якщо щось не зрозуміло, щоб потім знайти необхідну інформацію або
поставити запитання щодо неї учителю.
Під час уроку учні разом з педагогом виконують лабораторні чи інші види
робіт, обговорюють питання, які викликали труднощі, та разом виявляють
прогалини у знаннях, які слід заповнити.
РЕАЛІЗАЦІЯ МЕТОДУ
1 розробіть відео-матеріали (це може бути
відео-лекція або презентація), які мають переглянути учні. Не забувайте, що
інформація має служити насамперед отриманню знань та обов’язково відповідати
шкільній програмі;
2 встановіть чіткі терміни виконання
завдань (дисципліну ніхто не скасовував);
3 забезпечте доступ до цифрових матеріалів
усім учням. Якщо у когось немає доступу до інтернету, запишіть матеріали на
диск;
4 складіть інструкцію щодо нового методу
навчання та будьте готові відповісти на сотні запитань. Головне – щоб усі
зрозуміли вас правильно;
5 будьте готові, що не усім ваш метод
сподобається. Його можуть критикувати як батьки, так і колеги-педагоги. Тут
вирішувати вам – здаватися чи спробувати і довести, що метод працює.
Успіхів!
Немає коментарів:
Дописати коментар