Ми живемо у ХХІ столітті,
яке диктує нові шляхи в літературі та культурі. Це зумовлено швидким розвитком
інформаційних технологій. Сьогодні всі говорять про «кліповість мислення
сучасних дітей» і про те, що телевізор – комп’ютер – гаджети витіснили стару
добру книгу. Саме час взяти до уваги сильні сторони візуальної культури.
Комп′ютер та інформаційні технології стали невід′ємною частиною нашого життя.
Тому перед сучасними вчителями – словесниками постає питання, чи зможемо ми,
використовуючи Інтернет, виховати нове покоління та зберегти цікавість до
книги.
Всі
ми звикли до звичайного способу зацікавити книгою - книжкової виставки. Це коли
книги красиво стоять на поличках. Але зараз з'являються все нові і нові форми
роботи в бібліотеках. Спочатку це були віртуальні виставки, а тепер це
буктрейлер. Що ж це таке?
З
англійської book - це книга, trailer - тягач, причіп, призначений для
перевезення вантажів. Дослівний переклад: тягнути книгу на причепі. А простіше
кажучи, буктрейлер - це короткий відеоролик за мотивами книги, кліп по книзі.
Основне його завдання - яскраво і образно розповісти про книгу, зацікавити,
заінтригувати читача, спонукати до читання.
За
кордоном буктрейлери з'явилися в 2002 році, а популярність здобули з розвитком
YouTube та його аналогів. Вперше на публіці ролик був показаний в 2003 році. Це
був буктрейлер до десятого романа вампірської саги Крістін Фіхан «Темна
симфонія». Тоді це більше нагадувало музичний кліп, ніж ефективну атаку на
свідомість споживача. Зараз в США над створенням буктрейлерів працюють провідні
кіностудії. В Росію та Україну цей спосіб просування книги прийшов у 2009 році,
але залишається швидше екзотичною заморською новинкою, ніж актуальним способом
просування книг.
Першими
просувати буктрейлери стали книжні видавництва, побачивши в цьому ресурсі новий
інструмент для книжкового бізнесу (в Україні це видавництво «Грані Т»). Потім
цю ідею підхопили бібліотекарі. Проводяться конкурси буктрейлерів. У Херсоні у
вересні 2012 проводився конкурс на кращий буктрейлер серед бібліотек
Херсонської ЦБС.
Дітей
частенько залучають до створення буктрейлерів. Судячи з їх якості та дитячої
фантазії, їм це явно приносить велике задоволення.
На
сьогоднішній день жанр буктрейлера зробив великий крок вперед. Із звичайних
презентацій в стилі Power Point він перетворився на справжнє мистецтво. Як же
створити буктрейлер?
Поради
зі створення буктрейлерів
1.
Вибір книги для реклами. Мотивацій у виборі книг для створення буктрейлера може
бути безліч. Це реклама нових книг, просування книг-ювілярів, створення
буктрейлерів, приурочених до дат і подій, є навіть буктрейлера книжкових
виставок.
2.
Створення сценарію до буктрейлера (продумати сюжет і написати текст). Сюжет -
це основа Вашого відеоролика, те, з чого він буде складатися. Важливо внести
інтригу і вибудувати сюжет таким чином, щоб читачеві неодмінно захотілося
дізнатися, що ж буде далі. А дізнатися це можна, лише прочитавши книгу.
Відеоролик не повинен бути довгим, не більше 3 хвилин, так як це оптимальний
час, щоб утримати увагу глядача - потенційного читача.
3.
Наступний етап роботи - необхідно підібрати картинки, відсканувати ілюстрації з
книги, зняти своє відео або ж знайти відео з тематики в Інтернеті.
4.
Записати озвучений текст, якщо це передбачено за сценарієм. Для запису і
редагування звуку можна використовувати програму Sound Forge.
5.
Для роботи з відео потрібно вибрати програму. Для початківців можна
використовувати програму Windows Movie Maker. Ця програма є на всіх ПК, так як
входить в пакет Microsoft Windows. Програма Movie Maker здатна брати і
обробляти відеофайли з цифрової відеокамери, створювати із зображень слайд-шоу,
додавати до відео заготовки, титри, звук, вирізати необхідні фрагменти і
склеювати їх, створюючи при цьому ефектні переходи від фрагмента до фрагмента.
Широко використовується для створення кліпів, відеопрезентацій та обробки
аматорського відео.
6.
Заключний етап - відеомонтаж. Вирізати / склеїти кілька фрагментів відео,
додати звукову доріжку, змінити розмір відео, накласти ефекти, переходи.
В
результаті буктрейлер можна рекламувати в Інтернеті, блогах, на форумах, у
популярних соціальних мережах.
Немає коментарів:
Дописати коментар