I Контроль
за станом здоров’я,
нервово-психічного та фізичного розвитку дітей
|
||||||
№
|
Тема контролю
|
Мета контролю
|
Методи контролю
|
Виконавець
|
Корекційна робота
|
Очікувані результати
|
1.1.
|
- медичні огляди з комплексним медичним обстеженням;
|
- виявити стан здоров’я дітей,
- проаналізувати готовність функціональних систем організму до
фізичних навантажень
|
- візуальний огляд,
- прослуховування,
- антропометричні виміри,
- обстеження шкіри дітей, - обстеження постави,
- планетографія,
- пульсометрія,
- огляд лікарями вузької спеціалізації
|
лікар
медсестри
медсестри
лікарі вузької спеціалізації
|
- підібрати комплекси фізкультурно-оздоровчої роботи для дітей різних
медичних груп за станом їх здоров’я;
- комплекси лікувально-корекційної гімнастики для дітей з вадами
постави та стопи
|
- розподіл дітей на медичні групи;
- своєчасний перегляд питань про переведення дітей з однієї медичної
групи в іншу та про зміну медичних призначень;
|
1.2.
|
- функціональні проби на визначення можливостей серцево-судинної та
дихальної системи
|
- виявити рівень можливостей
серцево-судинної та дихальної систем до фізичних навантажень
|
- проба зі зміною положення тіла ( ран. вік)
- проба Мартинє-Кушелев-ського (дошк.вік)
- проба Руфьє ( ст. д/вік)
- проба РWС з використан-ням степ-тесту 170
|
лікар
|
-індивідуальні призначення обсягів, доз фізичних навантажень у
руховому режимі та загартуванні
|
-забезпечення індивідуального
фізичного навантаження для кожної дитини відповідно до функціональних
можливостей її серцево-судинної та
дихальної систем
|
1.3.
|
- визначення динаміки
фізичного розвитку дітей і показників захворюваності (по кожній групі та закладу загалом)
|
- виявити рівень
розвитку рухової сфери дітей
|
- спостереження за
виконанням рухів, виявлення відхилень в руховій сфері дітей
|
вихователь-методист
завідуюча
|
-індивідуальна
робота з дітьми над вдосконаленням техніки виконання основних рухів
|
- оволодіння дітьми
програмовими рухами, сформованість рухових умінь та навичок,
- низький рівень
захворюваності
|
II Контроль за розвитком рухів і фізичних
якостей дітей
|
||||||
2.1.
|
- обстеження фізичної підготовленості дітей за середніми показниками
розвитку рухів та фізичних якостей з урахуванням кількісних і якісних показників
рухової підготовленості хлопчиків і дівчаток;
|
- виявити рівень фізичної підготовленості дітей за середніми
показниками з врахуванням віку та статі дітей
|
- обстеження основних показників фізичного розвитку;
- статистична обробка результатів виконання дітьми рухів;
- крокометрія.
- хронометрування часу активної рухової діяльності
|
інструктор з фізкультури
|
- індивідуальна робота з дітьми з розвитку рухів за середніми
показниками;
- розробити систему індивідуальної роботи з дітьми низького рівня
рухової підготовленості
|
- високий та середній рівень фізичної підготовки, оволодіння технікою
виконання основних рухів; - аналіз динаміки змін у розвитку рухів та фізичних
якостей дітей відповідно до програмних нормативів для різних вікових груп;
- активна рухова діяльність дітей
|
III Оцінка
організації змісту, методики
проведення форм роботи з фізичного виховання
|
||||||
3.1
|
- систематичність,
тривалість та раціональність розподілу часу між структурними частинами;
|
- визначення
тривалості структурних частин заняття
|
- спостереження;
- визначення
тривалості кожної з структурних частин заняття
|
вихователь-методист
|
- розробити таблицю
тривалості занять та його структурних частин для всіх вікових груп
|
- дотримання
тривалості та раціонального розподілу часу між структурними частинами,
- забезпечення
відповідної рухової активності та фізичного навантаження в кожній з них
|
3.2
|
- зміст,
послідовність дібраних вправ та інших засобів, їхнє дозування;
|
- визначення рівня
практичних вмінь і навичок педагогів у
виборі та проведенні фізичних вправ
|
- спостереження,
аналіз документації,
- аналіз якості
виконання вправ дітьми
|
завідуюча
вихователь-методист
|
- складання
комплексів гімнастичних вправ на виправлення вад постави, стопи, дихання тощо
|
- використання цікавих вправ,
- достатнє
дозування,
- якісне виконання
вправ дітьми
|
3.3.
|
- норми
загартування
|
- визначити якість та результативність проведення загартовуючи заходів,
- дотримання
головних принципів загартування
|
- спостереження,
- замірювання
температури повітря в приміщення,
- води для
загартування,
- бесіда з дітьми
|
вихователь-методист
лікар
медсестри
|
- розробити
комплекс загартовуючи процедур для ослаблених дітей
|
- наявність умов для загартування;
- високий рівень організації та результативності загальних та
спеціальних загартовуючи заходів,
- використання супутніх
заходів та нетрадиційних методик оздоровлення
|
3.4
|
- методи і прийоми
проведення кожного заходу
|
- виявити рівень
педагогічної майстерності педагогів в організації фізкультурно-оздоровчих
заходів
|
- спостереження,
хронометрування моторної щільності,
- виведення графічної кривої пульсу,
- оцінка зовнішніх
показників втомлюваності
|
завідуюча
вихователь-методист
лікар
медсестра
|
- розробити
структуру формування рухових вмінь і навичок,
- перспективний план вивчення техніки
основних рухів
|
- відповідність
теми й змісту заходів визначеним завданням та обраній формі проведення;
- високий ступінь
реалізації поставлених завдань,
- достатній рівень
фізичного навантаження,
- інтерес дітей до фізичних вправ,
- оптимальна рухова
активність,
- невеликий ступінь
втомлюваності,
- - моторна
щільність заняття в межах 60-80%
|
3.5.
|
- раціональність
вибору способів організації дітей та використання інвентаря,
|
- виявити рівень
техніки виконання основних рухів,
- раціональне використання фізкультурного та
ігрового інвентаря
|
- спостереження,
- аналіз
документації, перспективного плану вивчення основних рухів
|
вихователь-методист
|
- оформлення
графічних схем розміщення обладнання та інвентаря при різних способах організації дітей на
заняттях
|
- високий та
середній рівень техніки виконання основних рухів,
- послідовний добір вправ, оптимальна рухова
активність, позитивний стан здоров’я.
|
3.6.
|
- попередження
травматизму дітей;
|
- перевірка
виконання профілактичних заходів щодо запобігання дитячому травматизм
|
- візуальний огляд
обладнання,
- бесіда з
вихователем та дітьми,
- аналіз
календарних планів з питань роботи з безпеки життєдіяльності
|
завідуюча
вихователь-методист
медсестра
завгосп
|
- усунення можливих
несправностей фізкультурного та ігрового обладнання,
- добірка методичних рекомендацій з питань
БЖ
|
- наявність
справного, естетичного обладнання, відсутність травм у дітей;
- знання
вихователями та дітьми правил безпеки життєдіяльності
|
3.7.
|
- робота з батьками
|
- виявити якість та
ефективність роботи з батьками щодо фізичного виховання дітей
|
- спостереження,
аналіз планів навчально-виховного процесу,
-вивчення
документації по роботі з батьками, анкетування
|
завідуюча
вихователь-методист
|
- планування роботи
з батьками, які мають проблеми фізичного виховання та розвитку дітей
|
- бажання батьків
працювати над розвитком фізичних якостей дітей в родині,
- наявність досвіду
сімейного виховання з фізичного розвитку дітей
|
IV.Оцінка впливу різних організаційних заходів
на дитячий організм
|
||||||
4.1
|
- визначення
загальної та моторної щільності фізкультурних занять, інших форм роботи
|
- визначення
загальної та моторної щільності заняття, його тренуючого ефекту
|
- індивідуальне
хронометрування ступеня фізичних і психічних навантажень на дитину,
- візуальна оцінка
зовнішніх ознак втоми;
- підрахунок частоти дихання;
- пульсометрія для побудови фізіологічної
кривої фізкультурного заняття – графіка пульсометрії)
|
лікар
медсестри
вихователь-методист
|
- розробити
комплекс показників оцінки фізкультурного заняття
|
- фізкультурного
заняття
активна рухова
діяльність дітей на заняттях,
- моторна щільність
заняття в межах 60-80%,
- пульсометрія та
рівень втомлюваності в межах
допустимих норм
|
4.2.
|
- контроль за
реакціями на загартування у дітей, особливо у новачків та ослаблених;
|
- вивчення
педагогами індивідуально-типологічних особливостей дітей
|
- спостереження,
- бесіди,
- вивчення документації, призначень в листах
здоров’я
|
вихователь-методист
лікар
медсестра
|
- проведення
консультації з питань реалізації принципу індивідуалізації роботи з дітьми
під час загартовуючих процедур
|
- глибокі знання
вихователями індивідуальних особливостей дошкільнят,
- вміння знайти індивідуальний підхід до
кожного з них;
- позитивні реакції
дітей на загартування.
|
4.3.
|
- узагальнення даних про стан їхнього здоров’я та про зміну
показників захворюваності
|
- результативність фізкультурно-оздоровчої роботи
|
- вивчення документації, висновків лікарів, - результатів обстежень
|
лікар
|
- зміна індивідуальних лікарсько - профілактичних заходів для дітей
|
- висока результативність фізкультурно-оздоровчої роботи,
- високий процент оздоровлених дітей,
- зміна медичних призначень,
- зменшення кількості дітей
другої та третьої медичних груп,
- зниження рівня захворюваності
|
V. Контроль за організацією рухового режиму
дня
|
||||||
5.1.
|
- доцільність та достатність поєднання в режимі дня різних форм
роботи з фізичного виховання;
|
- створення умов для збереження та зміцнення здоров’я дітей
|
- перегляд режимних процесів,
- аналіз діяльності педагога,
- спостереження,
- бесіди з дітьми та педагогами
|
завідуюча
вихователь-методист
|
- бесіда з педагогами та помічниками вихователів з питань
раціонального розподілу обов’язків при проведенні різних режимних процесів
|
- чітка організація режимних процесів, відсутність порушень режиму,
- високий рівень працездатності дітей
|
5.2
|
- визначення шляхом хронометрування та аналіз показників тривалості
виконуваних рухів за день чи інший часовий відтинок, кількості локомоцій
протягом дня залежно від віку та статі дітей, пори року тощо;
|
- виявлення рівня педагогічної майстерності педагогів в організації
оптимального рухового режиму протягом дня
|
- спостереження за режимними процесами,
- бесіди з дітьми та педагогами,
- хронометрування
|
завідуюча
вихователь-методист
|
- консультація з педагогами з питань організації оптимального
рухового режиму під час прогулянок на свіжому повітрі
|
- ефективна організація оптимального рухового режиму,
- чергування різних видів діяльності,
- дотримання структури прогулянки,
- достатня рухова активність
незалежно від пори року
|
VI Нагляд за санітарно-гігієнічними умовами
|
||||||
6.1
|
- утримання місць занять (групові приміщення, фізкультурні та музичні
зали, басейни, спортивні та ігрові майданчики тощо)
|
- виконання працівниками санітарно-гігєнічного,
- повітряного,
- світлового режиму
|
- візуальний огляд,
- спостереження,
- бесіда.
|
медсестри
|
- проведення індивідуальної та групової роботи з техперсоналом з
питань дотримання графіка прибирання та провітрювання,
- проведення консультації з педагогами щодо розташування ігрових
осередків для дітей у місцях з найбільшим освітленням
|
- утримання в ідеальній чистоті приміщень, де перебувають діти,
- дотримання режиму
провітрювання, достатнє освітлення,
- чітка робота персоналу групи в процесі організації
санітарно-гігієнічного режиму
|
6.2
|
- стан
фізкультурного обладнання та інвентарю в приміщеннях та на майданчиках;
|
- дотримання
санітарно-гігієнічних вимог до спортивного інвентарю та фізкультурного
обладнання
|
- візуальний огляд,
- спостереження за
використанням інвентарю
|
завідуюча
завгосп
|
- усунення можливих
несправностей фізкультурного та ігрового обладнання
|
- наявність
справного обладнання в приміщеннях та на майданчиках,
- відсутність травм
у дітей.
|
6.3
|
- наявність справного обладнання в приміщеннях та на майданчиках,
- відсутність травм у дітей.
|
- дотримання гігієнічних вимог до одягу та взуття в різні пори року
|
- візуальний огляд,
- бесіди з батьками
|
завідуюча
вихователь-методист
|
- оформлення для батьків практичних рекомендацій щодо добору одягу та
взуття для перебування в групах та на прогулянках в різні пори року для
занять фізичними вправами
|
- забезпечення дітей одягом та взуттям відповідно до сезону для
занять фізкультурою в приміщенні та на майданчику
|
6.4
|
- організація та проведення гігієнічних процедур
|
- виявити рівень практичних вмінь вихователів в організації та
проведенні гігієнічних процедур,
- рівень сформованості культурно-гігієнічних навичок дітей
|
- перегляд гігієнічних процедур: вмивання, одягання, їжа тощо,
- аналіз календарного планування з питань гігієнічного виховання
дітей,
- бесіда з дітьми
|
вихователь-методист
|
- добір ефективних методичних прийомів навчання дітей гігієнічним
процедурам
|
- високий рівень володіння вихователями методикою гігієнічного
виховання;
- охайність в зовнішньому
вигляді,
- достатній та високий рівень сформованості культурно-гігієнічних
навичок дітей
|
6.5
|
- організація
харчування дітей
|
- виявити
якість виховання культури харчування
дошкільнят
|
- спостереження за
процесом підготовки та організацією харчування дітей
|
медсестра
|
- складання
рецептів дієтичного харчування для дітей з різними захворюваннями
|
- сформованість
навичок культури харчування,
- гарний апетит у
дітей,
- відсутність харчових відходів
|
четвер, 21 січня 2016 р.
Система медико – педагогічного контролю за фізичним вихованням дітей в ДНЗ
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
-
У наш час технології та освіта сплетені досить тісно, практично у кожного вчителя є свої улюблені технологічні інструменти, які він вико...
-
З МІСТ Критичне мислення Технологія розвитку критичного мислення Суть технології Види діяльності учнів Види діяльності учнів...
-
Читання вголос і мовчки Яку роль мають відігравати в навчанні ці два різновиди читання? Відомо, що дітей спочатку вчать читати вголо...
Немає коментарів:
Дописати коментар