четвер, 21 січня 2016 р.

Система медико – педагогічного контролю за фізичним вихованням дітей в ДНЗ





I Контроль за станом здоровя, нервово-психічного та фізичного розвитку дітей
Тема контролю
Мета контролю
Методи контролю
Виконавець
Корекційна робота
Очікувані результати
1.1.
- медичні огляди з комплексним медичним обстеженням;
- виявити стан здоров’я дітей,
- проаналізувати готовність функціональних систем організму до фізичних навантажень
- візуальний огляд,
- прослуховування,
- антропометричні виміри,
- обстеження шкіри дітей, - обстеження постави,
- планетографія,
- пульсометрія,
- огляд лікарями вузької спеціалізації
лікар

 медсестри
медсестри
лікарі вузької спеціалізації
- підібрати комплекси фізкультурно-оздоровчої роботи для дітей різних медичних груп за станом їх здоров’я;
- комплекси лікувально-корекційної гімнастики для дітей з вадами постави та стопи
- розподіл дітей на медичні групи;
- своєчасний перегляд питань про переведення дітей з однієї медичної групи в іншу та про зміну медичних призначень;

1.2.
- функціональні проби на визначення можливостей серцево-судинної та дихальної системи
- виявити  рівень можливостей серцево-судинної та дихальної систем до фізичних навантажень
- проба зі зміною положення тіла ( ран. вік)
- проба Мартинє-Кушелев-ського (дошк.вік)
- проба Руфьє ( ст. д/вік)
- проба РWС з використан-ням степ-тесту 170
лікар
-індивідуальні призначення обсягів, доз фізичних навантажень у руховому режимі та загартуванні
-забезпечення індивідуального  фізичного навантаження для кожної дитини відповідно до функціональних можливостей  її серцево-судинної та дихальної систем
1.3.
- визначення динаміки фізичного розвитку дітей і показників захворюваності       (по кожній групі та закладу загалом)
- виявити рівень розвитку  рухової сфери дітей
- спостереження за виконанням рухів, виявлення відхилень в руховій сфері дітей
вихователь-методист
завідуюча
-індивідуальна робота з дітьми над вдосконаленням техніки виконання основних рухів
- оволодіння дітьми програмовими рухами, сформованість рухових умінь та навичок,
- низький рівень захворюваності
II Контроль за розвитком рухів і фізичних якостей дітей
2.1.
- обстеження фізичної підготовленості дітей за середніми показниками розвитку рухів та фізичних якостей з урахуванням кількісних і якісних показників рухової підготовленості хлопчиків і дівчаток;
- виявити рівень фізичної підготовленості дітей за середніми показниками з врахуванням віку та статі дітей


- обстеження основних показників фізичного розвитку;
- статистична обробка результатів виконання дітьми рухів;
- крокометрія.
- хронометрування часу активної рухової діяльності
інструктор з фізкультури



- індивідуальна робота з дітьми з розвитку рухів за середніми показниками;
- розробити систему індивідуальної роботи з дітьми низького рівня рухової підготовленості
- високий та середній рівень фізичної підготовки, оволодіння технікою виконання основних рухів; - аналіз динаміки змін у розвитку рухів та фізичних якостей дітей відповідно до програмних нормативів для різних вікових груп;
- активна рухова діяльність дітей
III Оцінка організації змісту,  методики проведення форм роботи з фізичного виховання
3.1
- систематичність, тривалість та раціональність розподілу часу між структурними частинами;
- визначення тривалості структурних частин заняття
- спостереження;
- визначення тривалості кожної з структурних частин заняття
вихователь-методист
- розробити таблицю тривалості занять та його структурних частин для всіх вікових груп
- дотримання тривалості та раціонального розподілу часу між структурними частинами,
- забезпечення відповідної рухової активності та фізичного навантаження в кожній з них
3.2
- зміст, послідовність дібраних вправ та інших засобів, їхнє дозування;
- визначення рівня практичних вмінь і навичок педагогів  у виборі та проведенні фізичних вправ
- спостереження, аналіз документації,
- аналіз якості виконання вправ дітьми
завідуюча

вихователь-методист
- складання комплексів гімнастичних вправ на виправлення вад постави, стопи, дихання тощо
- використання  цікавих вправ,
- достатнє дозування,   
- якісне виконання вправ дітьми
3.3.

- норми загартування
- визначити  якість та результативність проведення   загартовуючи  заходів,  
- дотримання головних принципів загартування
- спостереження,
 -   замірювання температури повітря в приміщення,
- води для загартування,
 - бесіда з дітьми
вихователь-методист
лікар

медсестри
- розробити комплекс загартовуючи процедур для ослаблених дітей
- наявність умов для загартування;
- високий рівень організації та результативності загальних та спеціальних загартовуючи заходів,
 - використання супутніх заходів та нетрадиційних методик оздоровлення

3.4
- методи і прийоми проведення кожного заходу
- виявити рівень педагогічної майстерності педагогів в організації фізкультурно-оздоровчих заходів
- спостереження, хронометрування моторної щільності,
-  виведення графічної кривої пульсу,
- оцінка зовнішніх показників втомлюваності
завідуюча
вихователь-методист
лікар

медсестра
- розробити структуру формування рухових вмінь і навичок,
 - перспективний план вивчення техніки основних рухів
- відповідність теми й змісту заходів визначеним завданням та обраній формі проведення;
- високий ступінь реалізації поставлених завдань,
- достатній рівень фізичного навантаження,
 - інтерес дітей до фізичних вправ,
- оптимальна рухова активність,
- невеликий ступінь втомлюваності,
-     - моторна щільність заняття в межах 60-80%

3.5.
- раціональність вибору способів організації дітей та використання інвентаря,
- виявити рівень техніки виконання основних рухів,
 - раціональне використання фізкультурного та ігрового інвентаря
- спостереження,
- аналіз документації, перспективного плану вивчення основних рухів
вихователь-методист
- оформлення графічних схем розміщення обладнання та інвентаря  при різних способах організації дітей на заняттях
- високий та середній рівень техніки виконання основних рухів,
 - послідовний добір вправ, оптимальна рухова активність, позитивний стан здоров’я.
3.6.
- попередження травматизму дітей;
- перевірка виконання профілактичних заходів щодо запобігання дитячому травматизм
- візуальний огляд обладнання,
- бесіда з вихователем та дітьми,
- аналіз календарних планів з питань роботи з безпеки життєдіяльності
завідуюча

вихователь-методист медсестра

завгосп
- усунення можливих несправностей фізкультурного та ігрового обладнання,
 - добірка методичних рекомендацій з питань БЖ
- наявність справного, естетичного обладнання, відсутність травм у дітей;
- знання вихователями та дітьми правил безпеки життєдіяльності
3.7.
- робота з батьками
- виявити якість та ефективність роботи з батьками щодо фізичного виховання дітей
- спостереження, аналіз планів навчально-виховного процесу,
-вивчення документації по роботі з батьками, анкетування
завідуюча

вихователь-методист
- планування роботи з батьками, які мають проблеми фізичного виховання та розвитку дітей
- бажання батьків працювати над розвитком фізичних якостей дітей в родині,
- наявність досвіду сімейного виховання з фізичного розвитку дітей
IV.Оцінка впливу різних організаційних заходів на дитячий організм
4.1
- визначення загальної та моторної щільності фізкультурних занять, інших форм роботи 
- визначення загальної та моторної щільності заняття, його тренуючого ефекту
- індивідуальне хронометрування ступеня фізичних і психічних навантажень на дитину, 
- візуальна оцінка зовнішніх ознак втоми;
 - підрахунок частоти дихання;
-  пульсометрія для побудови фізіологічної кривої фізкультурного заняття – графіка пульсометрії)
лікар



медсестри



вихователь-методист
- розробити комплекс показників оцінки фізкультурного заняття
- фізкультурного заняття           
активна рухова діяльність дітей на заняттях,
- моторна щільність заняття в межах 60-80%,
- пульсометрія та рівень втомлюваності  в межах допустимих норм
4.2.
- контроль за реакціями на загартування у дітей, особливо у новачків та ослаблених;
- вивчення педагогами індивідуально-типологічних особливостей дітей
- спостереження,
- бесіди,
-  вивчення документації, призначень в листах здоров’я
вихователь-методист
лікар
медсестра
- проведення консультації з питань реалізації принципу індивідуалізації роботи з дітьми під час загартовуючих процедур
- глибокі знання вихователями індивідуальних особливостей дошкільнят,
 - вміння знайти індивідуальний підхід до кожного з них;
- позитивні реакції дітей на загартування.
4.3.
- узагальнення даних про стан їхнього здоров’я та про зміну показників захворюваності
- результативність фізкультурно-оздоровчої роботи
- вивчення документації, висновків лікарів, - результатів обстежень
лікар
- зміна індивідуальних лікарсько - профілактичних заходів для дітей
- висока результативність фізкультурно-оздоровчої роботи,
- високий процент оздоровлених дітей,
-  зміна медичних призначень,
-  зменшення кількості дітей другої та третьої медичних груп,
- зниження рівня захворюваності
V. Контроль за організацією рухового режиму дня
5.1.
- доцільність та достатність поєднання в режимі дня різних форм роботи з фізичного виховання;
- створення умов для збереження та зміцнення здоров’я дітей
- перегляд режимних процесів,
- аналіз діяльності педагога,
- спостереження,
- бесіди з дітьми та педагогами
завідуюча

вихователь-методист
- бесіда з педагогами та помічниками вихователів з питань раціонального розподілу обов’язків при проведенні різних режимних процесів
- чітка організація режимних процесів, відсутність порушень режиму,
- високий рівень працездатності дітей
5.2
- визначення шляхом хронометрування та аналіз показників тривалості виконуваних рухів за день чи інший часовий відтинок, кількості локомоцій протягом дня залежно від віку та статі дітей, пори року тощо;
- виявлення рівня педагогічної майстерності педагогів в організації оптимального рухового режиму протягом дня
- спостереження за режимними процесами,
- бесіди з дітьми та педагогами,
- хронометрування
завідуюча

вихователь-методист
- консультація з педагогами з питань організації оптимального рухового режиму під час прогулянок на свіжому повітрі
- ефективна організація оптимального рухового режиму,
- чергування різних видів діяльності,
- дотримання структури прогулянки,
- достатня  рухова активність незалежно від пори року
VI Нагляд за санітарно-гігієнічними умовами
6.1
- утримання місць занять (групові приміщення, фізкультурні та музичні зали, басейни, спортивні та ігрові майданчики тощо)
- виконання працівниками санітарно-гігєнічного,
- повітряного,
-  світлового режиму
- візуальний огляд,
 - спостереження,
- бесіда.
медсестри
- проведення індивідуальної та групової роботи з техперсоналом з питань дотримання графіка прибирання та провітрювання,
- проведення консультації з педагогами щодо розташування ігрових осередків для дітей у місцях з найбільшим освітленням
- утримання в ідеальній чистоті приміщень, де перебувають діти,
 - дотримання режиму провітрювання, достатнє освітлення,
- чітка робота персоналу групи в процесі організації санітарно-гігієнічного режиму
6.2
- стан фізкультурного обладнання та інвентарю в приміщеннях та на майданчиках;
- дотримання санітарно-гігієнічних вимог до спортивного інвентарю та фізкультурного обладнання
- візуальний огляд,
- спостереження за використанням інвентарю
завідуюча

 завгосп
- усунення можливих несправностей фізкультурного та ігрового обладнання
- наявність справного обладнання в приміщеннях та на майданчиках,
- відсутність травм у дітей.
6.3
- наявність справного обладнання в приміщеннях та на майданчиках,
 - відсутність травм у дітей.
- дотримання гігієнічних вимог до одягу та взуття в різні пори року
- візуальний огляд,
- бесіди з батьками
завідуюча
вихователь-методист
- оформлення для батьків практичних рекомендацій щодо добору одягу та взуття для перебування в групах та на прогулянках в різні пори року для занять фізичними вправами
- забезпечення дітей одягом та взуттям відповідно до сезону для занять фізкультурою в приміщенні та на майданчику
6.4
- організація та проведення гігієнічних процедур
- виявити рівень практичних вмінь вихователів в організації та проведенні гігієнічних процедур,
- рівень сформованості культурно-гігієнічних навичок дітей
- перегляд гігієнічних процедур: вмивання, одягання, їжа тощо, 
- аналіз календарного планування з питань гігієнічного виховання дітей,
-  бесіда з дітьми
вихователь-методист
- добір ефективних методичних прийомів навчання дітей гігієнічним процедурам
- високий рівень володіння вихователями методикою гігієнічного виховання;
 - охайність в зовнішньому вигляді,
- достатній та високий рівень сформованості культурно-гігієнічних навичок дітей
6.5
- організація харчування дітей
- виявити якість  виховання культури харчування дошкільнят
- спостереження за процесом підготовки та організацією харчування дітей
медсестра
- складання рецептів дієтичного харчування для дітей з різними захворюваннями
- сформованість навичок культури харчування,
- гарний апетит у дітей,
- відсутність  харчових відходів


Немає коментарів:

Дописати коментар